افتتاح سایت زیست شناسان جوان

توجه توجه

سلام به دوستان گرامی...

با یاری خدا ما به وعده ی خودمان عمل کردیم و سایت زیست شناسان جوان رو طراحی و افتتاح کردیم

از این پس ادامه ی فعالیت ما در سایت زیست شناسان جوان خواهد بود

از همه ی شما دوستان خواهشمندم که سایت ما را در وبلاگ یا سایت خود با عنوان سایت زیست شناسان جوان لینک فرمایید

ما مشتاقانه میزبان کسانی  که مایل به نویسندگی و فعالیت درسایت باشند هستیم و کاربران نویسنده محدود به دانشجویان زیست شناسی پیام نور قم نیستند چرا که امیدوارم با یاری شما سایتی بسازیم برای استفاده همه علاقه مندان به رشته ی زیست شناسی...

ادرس سایت:qombio.vvs.ir    

پاییز


حـرف تــازه ای نـدارم …

فقـط ....

خـزان در راه اسـت …

کلاه بگـذار ســر خـاطــراتی که یـخ زده اند ،

شـاید یـادت بیـافتد جیب هـایت را وقتـی دست هـایم مهمـانشـان بـودنـد …

.

دل بسته ام به پاییز

شاید

دوباره

سر مهر بیایی


چای یخ کرده

تو نباشی................

باورکن تو نباشی قندها هم شیرین نیستند

به همین چای یخ کرده قسم!

تریکوموناس واژینالیس

جنس تریکوموناس شامل تاژکدارانی است که دارای ۳-۵ تاژک قدامی،۱ غشا مواج،یک اگزوستیل و معمولا یک سیتوستوم هستند.تریکوموناد ها با انتشار وسیع خود تقریبا تمام پستانداران نزدیک به انسان را آلوده میکنند سه گونه انسانی تریکوموناد ها شامل:تریکوموناس واژینالس در واژن،تریکوموناس هومی نیس در روده و تریکوموناس تناکس در دهان.

تریکوموناس واژینالس بزرگترین و قویترین تریکومونادها تنها انگل بیماری زای این گروه است.

نام بیماری: واژینیت تریکومونادی،اورتریت،پروستاتو ویزیکولیت

تریکوموناس واژینالس تاژکدار قلابی شکلی است که اندازه آن در نمونه تازه ۱۵-۱۸ میکرون میباشد. کیست این انگل مشاهده نشده است. محل زندگی آن در زنان واژن و در مردان مجرای ادراری،اپیدیدیم و پروستات است. این انگل ممکن است ایجاد کننده اورتریت غیر اختصاصی شود.دکستروز و مالتوز و سایر کربوهیدرات ها باعث تحریک رشد این انگل میشوند.تولید مثل انگل از طریق تقسیم دوتایی طولی و تقسیم میتوز هسته میباشد. تروفوزوئیت آن یکی از مقاوم ترین تک یاخته های انگلی است. در PH کمتر از ۹/۴ تروفوزوئیت حیات خود را از دست میدهد. در ترشحات طبیعی واژن که محیط اسیدی است قادر به زندگی نمی باشند.

راه های انتقال: مقاربت جنسی به ویژه با مردان آلوده بدون علامت مهمترین راه انتقال انگل میباشد. این انگل در دختران باکره نیز دیده میشود و به نظر میرسد تماس مستقیم با زنان آلوده و وسایل بهداشتی و توالت فرنگی در انتقال عفونت سهیم هستند.

درمان:موثرترین دارو برای درمان تریکومونازیس در هر دو جنس،مترونیدازول میباشد ولی به علت خواص کارسینوژنیک و جهش زایی دارو به جز موارد بسیار شدید و یا مواردی که با راه های دیگر قابل درمان نیست دارو مصرف نشود.دارو های دیگر برای درمان بیماری شامل: پیکرات نقره،فورازولیدون و یدوهیدروکسی کین میباشد.

بازگرداندن حالت اسیدی واژن با دوش سرکه (۳۰ گرم سرکه برای هر لیتر آب) به صورت متناوب عفونت ها خفیف را کنترل میکند.

همه چی درباره قلب...

ما که ماما شدیم رفت... گفتیم از این به بعد تو حوزه کاریمون مطلب بذاریم


زنان بارداري كه دچار تنگي دريچه قلب هستند به دليل كاهش ميزان برون ده قلب (ميزان خوني كه قلب در هر دقيقه پمپ مي‌كند) بيش از سايرين در معرض خطر ابتلا به سنكوپ، تنگي نفس و مرگ ناگهاني خود و جنين قرار مي‌گيرند.

دكتر «مصطفي داستاني»، عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي مشهد و فوق تخصص قلب و عروق ضمن بيان مطلب فوق در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) واحد علوم پزشكي ايران، افزود: همچنين، زنان مبتلا به بيماري عضله قلب و نارسايي آن به دليل اينكه در دوران بارداري به پمپاژ خون بيشتري نيازمندند هر گونه اختلال در پمپاژ خون آنها، عوارضي همچون تنگي نفس، تجمع سرم در بافت بينابيني قلب و تظاهر آن بصورت تورم را افزايش مي‌دهد و در نهايت موجب ضعف، بي‌حالي و خستگي مي‌شود.
وي گفت: بارداري در زناني كه به بيماري‌هاي مادرزادي قلبي دچار بوده و جهت جريان خون آنها تغيير كرده باشد، مضر است و گاهي مي‌تواند باعث مرگ آنها شود.
وي تصريح كرد: با توجه به اينكه بيشتر بيماري‌هاي قلبي در طي دوران بارداري ناشناخته‌اند و خطرات جانبي زيادي را براي مادر و جنين به همراه خواهند داشت،‌ بنابراين بهتر است آنها قبل از باردار شدن به پزشك معالج مراجعه كرده و طي انجام آزمايشاتي مشكلات قلبي خود را با دارو و اعمال جراحي برطرف سازند.
دكتر داستاني نقش تغذيه در سلامت قلب را طي دوران بارداري ضروري ذكر كرد و افزود: مواد غذايي حاوي ريز مغذي‌ها و سرشار از يون براي كاركرد طبيعي قلب خصوصا در دوران بارداري ضروري است؛ به طوري كه در صورت كمبود اين مواد، اختلالاتي نظير تپش قلب، بي‌حالي، ضعف، سرگيجه و خستگي ظاهر مي‌شود.

www.medisna.ir

+ نوشته شده در  پنجشنبه دوازدهم خرداد 1390ساعت 21:42  توسط ثریا انوشه  |  7 نظر

محققان دانشگاه تگزاس دريافته اند که سلولهاي چربي انسان پروتئيني را توليد مي کند که با التهاب و افزايش احتمال بيماري قلبي و سکته مغزي ارتباط دارد. اين يافته نشان مي دهد چرا افرادي که دچار اضافه وزن هستند ، معمولا سطوح بيشتري از پروتئين واکنشگر – سي ( CRP ) را دارند. اين پروتئين از لحاظ تشخيصي براي پيش بيني وقوع بيماري هاي قلبي عروقي بکار مي رود. به گزارش مديکال نيوز محققان مي گويند آسپرين و داروهاي استاتين که اکنون براي درمان بيماري هاي قلبي مورد استفاده قرار مي گيرند، بطور موثر توليد سي – آر – پي را از سلولهاي چربي کاهش مي دهند. اين اولين مطالعه اي است که نشان مي دهد چگونه بدن در پاسخ التهابي که منجر به بيماري قلبي عروقي مي شود شرکت مي کند. بافت آديپوز (چربي بدن) بعنوان يک اندام مجزا که مي تواند ملکولهاي فعال بيولوژيک مختلف (مانند سايتوکاين ها که با التهاب ارتباط دارند، و هورمون رزيستين که با مقاومت انسوليني و ايجاد بيماري تيپ دو مرتبط است) را توليد کند، در نظر گرفته شده است. سطح سي – آر – پي در افراد چاق و داراي بافت چربي بيشتر است حتي اگر اين افراد سالم باشند. بيماراني که دچار سندرم متابوليک هستند سطوح بيشتري سي – آر – پي دارند همانطور که احتمال بيماري هاي قلبي عروقي در آنان بيشتر است. اين مسئله که سلولهاي چربي خود ، سيگنال هاي التهابي توليد مي کنند که سلولها را به توليد سي – آر – پي تحريک مي نمايد، و سي – آر – پي اثرات بيولوژيک بر ديواره عروق مي گذارد، افزايش احتمال بيماري قلبي عروقي را توجيه مي کند.
ادامه نوشته

سلامت بدن...


                 علامـت های رمـزی بـدن خـود را بشناسیـد

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بدن انسان روش‌های جالب و جذابی را برای فرستادن علائم هشدار دهنده دارد كه این علائم در واقع اسراری را از درون بدن فاش می‌سازند. به عنوان مثال آیا می‌دانید كه خندیدن پس از خوردن هر وعده غذایی چه تاثیری روی بدن دارد؟ یا اینكه آیا می‌دانید سفید شدن زود هنگام موها نشانه چه فرآیندی در بدنتان است.

بدن انسان در تمام طول عمر به شیوه‌ای هوشمندانه و منحصر به فرد علائم و نشانه‌های زیركانه و هشدار دهنده را بروز می‌دهد اما اكثر افراد به دلیل ناآگاهی از این روابط و علائم، پیغام‌های حیاتی بدن را نادیده می‌گیرند كه حاصل آن به خطر افتادن سلامتی است. روزنامه "دیلی میرور"، در گزارشی به چند راهكار جالب و شگفت‌انگیز به عنوان اسرار زندگی اشاره كرده كه بی‌تردید در زندگی روزمره، قابل استفاده و مفید خواهند بود:

                بیا ادااااامه ی مطلب..........

ادامه نوشته

روز مادر ...

سالروز میلاد خجسته فاطمه زهرا (س) سرور بانوان جهان، عطای خداوند سبحان، کوثر 
 
قرآن،همتای امیر مومنان و الگوی بی بدیل تمام جهانیان بر همه مادران و  عالم مبارک باد . . . 

داستان خواندني تاجر و 4 همسرش


در روزگار قدیم تاجر ثروتمندی بود که چهار همسر داشت.

  همسر چهارم را بیشتر از همه دوست داشت و او را مدام با جواهرات گران قیمت پذیرایی می کرد. بسیار مراقبش بود و بهترین چیزها را به او می داد

ادامه نوشته

سقراط:

سقراط: به نظر می رسد برای وصف عشق، همه خوبی هایی که بر ذهن می گذرد به آن نسبت می دهیم، خواه راست باشد یا دروغ. ظاهرا حقیقت داشتن مطلب اهمیت ندارد. یعنی نخواسته ایم «حقیقت عشق» را بیان کنیم.

دیوتیما: منظورت از حقیقت عشق، عشق به چیزی است یا عشق به هیچ چیز؟

منظورم عشق به چیزی است؛همانگونه که پدر، پدر چیزی است و مادر، مادر چیزی.

آری؛ پدر همیشه پدر پسر یا دختری است. اکنون مشخص شد عشق، عشق به چیزی استو بگو که آیا عشق خواهان چیزی که به آن دلبسته است هست یا نه؟

البته، طالب است.

آیا عشق آنچه را طلب می کند دارد یا ندارد؟

به نظر می رسد که شاید ندارد.

آیا بهتر نیست که به جای شاید بگویی «مسلما»؟ عقیده من بر این است که هر کسی خواهان چیزی است که آن را ندارد. اگر داشته باشد طلب کردن آن معنی ندارد. این همیشه و همه جا و مسلما صحیح است. نظر تو چیست؟

با تو موافقم.

تو وقتی مثلا تندرستی داری، در این لحظه چه بخواهی چه نخواهی آن را دارا هستی. آنچه می خواهی بقا و دوام این چیزهاست. آرزو داری آنچه اکنون داری در آینده هم همان را داشته باشی. نظرت چیست؟

همین طور است.

پس کسی که آرزو دارد چیزی را که اکنون دارد در آینده نیز داشته باشد باز آرزوی چیزی را دارد که اکنون فاقد آن است.

کاملا درست است.

حال برگردیم به موضوع مورد بحث. عشق همیشه به چیزی تعلق دارد؛ به چیزی که عاشق فاقد آن است و اشتیاق آن را دارد. آیا قبول داری که عشق با آنچه ناموزون و ناهنجار است دشمن است؟ می پذیری که عشق به آنچه زشت است تعلق خاطر ندارد؟

آری، عشق تعلقش به زیبایی است.

ما هم عقیده شدیم که شخص، عاشق چیزی می شود که فاقد آن است و ندارد.

بله.

پس می توان نتیجه گرفت که عشق زیبایی ندارد.

جالب است. همین طور است.

با توجه به این نتیجه گیری؛ آیا تو چیزی را که فاقد زیبایی است، زیبا می خوانی؟

نه. قبلا فکر می کردم عشق زیباست. حالا فهمیدم اینگونه نیست.

آیا خوبی و زیبایی یکی هستند یا نه؟

یکی هستند.

پس عشق که فاقد زیبایی است فاقد خوبی هم هست.

از عهده ی مخالفت با تو برنمی آیم. هر چه می گویی همان باشد.

بگو از عهده ی رد حقیقت بر نمی آیم.

آیا تو می گویی عشق بدی و زشتی است؟

ساکت باش! مگر لازم است آنچه زیبا نیست زشت باشد؟ مگر نمی بینی که میان خردمندی و نادانی مرحله ی دیگری هم هست؟

آن مرحله کدام است؟

اعتقاد صحیحی که نتواند منطق خود را بیان کند خردمندی نیست، اما چون معرفت به حقیقت است، نادانی هم هست؛ مرحله ای است بین این دو.

راست است.

پس اصرار نداشته باش ثابت کنی که هر چه زیبا نیست لازم است زشت باشد.

اما همه مردمان عشق را خدای بزرگی می دانند.

ای سقراط! چگونه ممکن است همه ی مردمان عشق را خدای بزرگی بدانند، حال آنکه بعضی از آنها به خدایی عشق اعتقادی ندارند؟

این دسته از مردم کیانند؟

من و تو دو تن از آنهاییم.

این چگونه ممکن است؟

بسیار ساده است. تو خود اعتراف داری که خدایان خوشبختند و زیبا. آیا جرئت داری بگویی خدایی هست که چنین نیست؟

نه.

منظورت از خوشبخت کسی است که مالک خوبی ها و زیبایی هاست؟

آری.

تو خودت اعتراف کردی که عشق چون فاقد خوبی و زیبایی است. خواهان آن است.

بله.

کسی که از خوبی و زیبایی بهره نداردچگونه ممکن است خوب و زیبا باشد؟ البته غیرممکن است و می بینی تو خود منکر خدایی عشقی.

پس عشق چیست؟ آیا او هم از موجودات فانی است؟

نه، چنان که به تو نشان دادم. چیزی است بین موجودات فانی و خدایان. عشق روحی است که رابط و واسطه بین خدا و آدمیان است.

نیروی این عشق چیست؟

دعاها و نیازهای مردمان را او به درگاه خداوند می برد و فرمان خدا و الطاف او را به مردم می رساند. عشق میانجی بین خدا و مردم است. به هنر اوست که جدایی میان خدا و آدمی از میان می رود و از برکت اوست که جهان پیوسته است.

سود عشق برای مردمان چیست؟

عشق به زیبایی دل می بندد و طالب آن است. اما نتیجه طلب زیبایی کدام منظور غایی است؟

دارا شدن آن.

پاسخ تو پرسش دیگری را ایجاب می کند که مالک زیبایی شدن چه سودی دارد؟

جوابی ندارم.

بگذار به جای کلمه «زیبایی» کلمه «خیر» را به کار ببرم و همان پرسش را تکرار کنم. کسی که عاشق است، عاشق خیر است. از این عشق چه میخواهد؟

می خواهد مالک خیر شود.

وقتی مالک خیر شد، از آن چه بهره ای می برد؟

پاسخ این پرسش آسان است. منظور تملک شخص از تملک خیر کسب خوشبختی است.

آری. دیگر لازم نیست بپرسم چرا مردم خوشبختی را طالبند، چون جواب نهایی و قاطع است. آیا این اشتیاق در همه مردمان هست و همه طالب خیر خویشند یا تنها بعضی در این طلبند؟

میل به خوشبختی در همه هست.

ای سقراط! پس چرا همه ی مردمان عاشق نیستند؟

در عجبم که چرا چنین است.

علت فقط این است که ما یک جزء عشق را جدا کرده ایم و به آن نام کلی عشق داده ایم و اجزای دیگرش را با نام های دیگر می خوانیم.

نمی فهمم.

می توان گفت هر شوقی برای رسیدن به خوبی و خوشبختی عشق است. اما کسانی که از راه های دیگر به سوی این منظور می روند عاشق خوانده نمی شوند. خواه از راه گرد کردن مال باشد یا ورزش و یا کسب معرفت وکمال. ما به اشتباه، تنها به کسی عاشق می گوییم که از یک راه بخصوص برود.

جالب است!

آری و می شنوی که دیگران می گویند عاشقان دنبال نیمه ی دیگر خود می گردند اما من می گویم عاشقان نه دنبال نیمه دیگر خود می گردند و نه دنبال همه ی خود. مگر اینکه این نیمه و این همه، خوب و نیکو باشد.، والا همه می دانیم که حتی دست و پا وقتی فاسد شد، آن را می برند و به دور می اندازند. مردم صرفا آنچه را دارند به علت اینکه مال آنهاست خوب نمی شمارند. همه مردمان طالب خوبی اند. عقیده تو چیست؟

به همین منوال است.

مردم طالبتملک خوبی هستند؛ تملک پایدار و همیشگی. پس می توانیم بگوییم عشق اشتیاق دارا شدنِ خوبی است برای همیشه.

درست است.

اگر این حقیقت عشق است. بگو ببینم چگونه به دنبال منظور خود می رود؟ آنان که در جنب و جوش عشقند چه می کنند و چه می خواهند؟

تو خود بگو! من آمده ام از تو یاد بگیرم.

به تو خواهم آموخت. غایت و منظور جنب و جوش عشق در «زایندگی در زیبایی» است.

توضیح بده.

تن و جانِ مردمان زاینده است. در سنِ معینی طبع انسان میل به تولید مثل دارد. چون بارور شدن و زاییدن، جاودان ساختن موجود فانی است و این امر ممکن نیست مگر در هماهنگی. همواره هماهنگی و سازگاری زیباست. ای سقراط! حیات فانی، بقای خود را به این طریق تضمین می کند. بشر برای جاودان ساختن خویش، از راه دیگری هم دست به کار شده. مردم کارهای بزرگ می کنند و هر چه بزرگ تر باشند کارهای بزرگ تر، به این امید که آوازه ی نیکمردی آنان به جا بماند و نامشان جاویدان گردد. زیرا جاوید ماندن آرزوی همه ی مردمان است. شرح تکاپوی انسان برای دستیابی به عشق از راه های دیگر مثل گرد کردن مال و... را به ذهن پویای تو می سپارم.

ای دیوتیمای دانشمند! بگذار نتیجه درس عشق را که به من آموختی باز گویم: انسان به صورتی زیبا دل می بندد. اگر راه را درست برود، از این دلبستگی افکار خوب و زیبا برایش پدید می آید. سپس پی می برد زیبایی یک تن مانند زیبایی تن دیگر است. از این رو، دلبسته ی زیبایی تن به طور کلی می شود، زیرا نادان است اگر نتواند ببیند زیبایی در هر اندامی که باشد در اصل یکی است. چون به این مرحله رسید، از شدت عشقی که به یک اندام داشت کاسته می شود. آنگاه درک می کند زیبایی جان برتر از زیبایی تن است. به این سبب، اگر به جانی با فضیلت برخورد کند که حتی از زیبایی صورت بهره اش کم بود، به او دل می بندد. سپس به افکار زیبا و خوب رهنمون می شود که به پرورش و تربیت جان می انجامد. با تامل به درک زیبایی قوانین و سازمان های اجتماع می رسد. متوجه علوم می شود و زیبایی را در آنها در می یابد. با دوری از کوته بینی به سوی دریای پهناور زیبایی کشیده می شود و مفاهیم و اندیشه های زیبا و فاخر می آفریند. تا اینکه به او موهبت درک معرفت واحد اعطا می شود که آن معرفت به تمام زیبایی های جهان است. این زیبایی پاینده است. چنین نیست که از یک لحاظ زیبا باشد و از لحاظ دیگر نه. چنین نیست که به چشم یکی زیبا باشد و به چشم دیگری زیبا نیاید. صفا و خلوص این زیبایی بی نظیر است. این هنگام است که چنین انسانی با پرهیزگاری، دوست و هم صحبت خداوند شده و به جاودانگی رسیده است.

چگونگی شکل گیری سندروم کلاین فلتر


چگونگی شکل گیری سندروم کلاین فلتر











گاهی اوقات در مرحله تقسیم سلولی و درزمان انعقاد نطفه، با به هم خوردن نظم طبیعی مراحل تقسیم سلول اختلالاتی در کروموزومها ایجاد می شود بدین صورت که ممکن است یک یا چند کروموزوم جنسی اضافه شود در این صورت این حالت به وقوع می پیوندد. یکی از اختلالات ، وجود کروموزوم x اضافی ، در فرمول »xy« بوده و به صورت xxy دیده می شود یعنی به جای یک x و یکy دو کروموزوم x و یک کروموزوم y دیده می شود. افرادی که فرمول کروموزومی آنها به صورت xxy است مبتلا به سندرم کلاین فلتر می باشند. (۱۶)
وجود سندرم کلاین فلتر xxy یا xxxy به نسبت
۱ /۵۰۰ یافت می شود، یعنی از هر پانصد مرد یکی دچار کروموزوم x اضافی می باشد. افراد مبتلا به سندرم کلاین فلتر از نظر ساختمان دچار حالت خواجگی مخصوص می باشند . معدل هوششان تقریبا ۸۳/۹ است ، هر چه کروموزوم x در فرمول ژنی بیشتر باشد، عقب ماندگی روانی عمیق تر و اختلالات و آشفتگی های ذهنی بیشتر خواهد بود. به همین جهت معدل متوسط هوش افرادی که دارای کروموزومهای xxxy می باشند برابر ۵۲/۲ است و آنهایی که xxxxy دارند ۳۵/۲ است. (۱۷)
بررسی های وسیع کورت براون، موزه، نیلسن، وهونتر، اثبات کرد که نفوذ قدرت سندرم کلاین فلتر در ایجاد حالت ضد اجتماعی و رفتارهای نابهنجار تا حدود %
۳۶ افراد مبتلا به بیماری کلاین فلتر حالت ضد اجتماعی دارند.
فورسمن، هامبرت، موزیه و کازی در اثر مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که سندرم کلاین فلتر در نزد مجرمان بیشتر از مردمان عادی دیده می شود.
۱۰ تا ۳۲ درصد از بزهکاران به آن دچار هستند، در حالی که %۲۳ درصد از مردم عادی فقط به آن مبتلا می شوند. در تحقیقات دانشمندان مشخص شد جرم مبتلایان به سندرم کلاین فلتر بیشتر دزدی، جرایم جنسی و آدمکشی است. (۱۸)
فورسمن و هامبرگ مطالعاتی برروی بیماران مذکر
۳ بیمارستان روانی برای پیدا کردن افراد کلاین فلتر انجام دادند. در طی این مطالعات به ده نفر از ۱۶۲۵ نفر مورد آزمایش برخوردند که دارای این سندرم بودند یعنی در واقع این رقمی که وجود داشت به ۱/۱۶۳ نفر بالغ می شد، این نفرات از نظر روانی دچار اختلالات مختلف روانی بودند که از جمله اختلال در قوه درک اختلال مانیک، دپرسیو، انواع اختلالات روان پریشی، انواع افسردگی ، اختلال شخصیت وسواسی و صرع را می توان ذکر کرد. همچنین تحقیق دیگری دو مرموت روی ۱۴ نوجوانی که دارای کروماتین مثبت ایمنی دارای کروموزوم x اضافی بودند و کلاین فلتر داشتند نشان داد که این افراد از نظر روانی افراد سالمی نیستند.
تحقیقات بسیار گسترده دیگری که توسط پنج نفر از دانشمندان انگلیسی انجام شد به خوبی نشان داد که قریب یک سوم از افرادی که به سندرم ک لاین فلتر دچارند مرتکب خشونت و جرم می شوند (
۱۹)
طبق بررسی های انجام شده برروی
۹۲۴ زندانی انگلیسی توسط خانم کازی فقط ۲/۲۷ یعنی ۲۱ نفر از زندانیان دارای کروموزوم اضافی بوده اند (۲۰) با توجه به وجود زمینه مساعد تحقیقات نشان داده است که ا فراد مبتلا به کروموزوم اضافی خیلی زود دست به جرم زده و رفتاری ناثابت و متغیر الشکل دارند و معمولا جرم دزدی آنان بیش از سایر جرایم است . شخصیت این افراد بسیار زود مورد آسیب قرار گرفته و آنان را به مرز بیماری می رساند. (۲۱) طبق نظریه دانشمندان این افراد دارای اخلاق خشن و استعداد پرخاشگری و اعمال خشونت آمیز هستند ومیل به بزهکاری در آنها بیشتر از افراد معمولی است. در هر حال باید اذعان داشت با توجه به آمارهای ارائه شده ، نسبت جمعیت بزهکارانی که کروموزوم x اضافه دارند رقم ضعیفی می باشد، و بنابراین این اختلال نمی تواند توجیه کننده بزهکاری باشد و یا به عبارتی نمی تواند یک علت اساسی ارتکاب جرم به حساب آید هر چند زمینه مساعد را برای ارتکاب جرم ایجاد نماید.


زمان های صحیح برای مصرف میوه...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


آنچه مسلم است، عادت های غذایی در سلامتی ما و تداوم این سلامتی بسیار موثر هستند و این خود ما هستیم كه تا حد زیادی با لحاظ كردن عادت های غذایی مناسب و صحیح، می توانیم از ابتلا به بسیاری از بیماری ها در بدن خود پیشگیری كنیم.

همه ما فکر میکنیم که خوردن میوه یعنی خرید میوه، پوست کندنش و فقط گذاشتنش توی دهان
اما به این سادگی که فکر می کنید نیست
بسیار مهم است که بدانیم چگونه و چه وقت باید میوه بخوریم...

میوه ها را بعد از مصرف غذا نخورید
میوه ها باید زمانی خورده شوند که معده خالی است
اگر میوه ها را به آن صورت بخورید، نقش مهمی در مسموم کردن سیستم بدنتان خواهند داشت
بدنتان را با مقدار زیادی انرژی تامین میکنند
که این انرژی به جای مفید بودن باعث از دست دادن وزن و کاهش قدرت برای انجام دیگر فعالیتهای زندگی میشود.لطفا میوه های خود را زمانی مصرف کنید که معده تان خالی است
و یا قبل از خوردن وعده های غذاییتان میل کنید
شما بارها شنیده اید که بسیاری شکایت میکنند که هر زمان که هندوانه میخورم، غذا بالا می آید
و یا هر زمان که میوه درخت قهوه سودانی را می خورم معده ام نفخ میکند
زمانی که موز میخورم همه اش حس اینکه باید فورا به دستشویی بروم را دارم و غیره ...
در حقیقیت همه اینها اتفاق نخواهند افتاد اگر میوه را زمانی بخورید که معده تان خالی است.
میوه ها با غذای فاسد شده ترکیب میشوند و گاز تولید میکنند و در نتیجه شما بالا می آورید.
جالب است بدانید كه سفیدی مو، تاس شدن، گودی های سیاه زیر چشم و بسیاری مشكلات دیگر اتفاق نخواهد افتاد اگر با معده خالی میوه میل كنید.

پاسخ نامه کلیدی کنکور کارشناسی ارشد

به نام خدا

سوالات و پاسخ نامه ی کلیدی کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۲

رشته زیست شناسی

جهت دانلود فایل ها به ادامه ی مطلب مراجعه کنید...

ادامه نوشته

همبستگی،همکاری و کارگروهی در بین موجودات+ تصاویر

همبستگی و همکاری در بین موجودات امری طبیعی و حیاتی است...

عکس هایی از کار گروهی در بین حیوانات

همبستگی ویژگی‌خاص انسان نیست. تمامی جانداران کره زمین به همبستگی و همکاری با همنوع خود، علاقمندند و از آن سود می‌برند. این ویژگی در کلنی میکروب‌ها تا ارتباط تک‌تک سلولهای بدن انسان با یکدیگر دیده می‌شود...


عکس هایی از کار گروهی در بین حیوانات

ادامه ی مقاله و همچنین عکس های زیبا از همکاری بین حیوانات را در ادامه ی مطلب مشاهده کنید
ادامه نوشته

نوشیدنی ضدسرطان برای خانم ها...

چای سبز

تحقیقات انجام شده در مرکز سرطان امریکا نشان می دهند در زنانی که چای سبز می نوشند، خطر ابتلا به برخی سرطان های دستگاه گوارش به ویژه سرطان مری، معده و کولورکتوم (بخش انتهایی روده بزرگ) کمتر است. نتایج این مطالعه در نشریه امریکایی تغذیه بالینی به چاپ رسیده است.

برای انجام این تحقیق در حدود 75000 زن چینی میانسال و سالمند انتخاب شدند. در ابتدای مطالعه مصرف چای، نوع چای مصرفی و میزان آن در این گروه مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج نشان داد که مصرف منظم و مداوم چای سبز (حداقل 3 بار در هفته، به مدت بیش از 6 ماه) با 17 درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان های گوارشی همراه است. با مصرف مقادیر بالاتر چای سبز، درصد کاهش خطر این نوع سرطان ها باز هم بیشتر بود. به خصوص در کسانی که 2 تا 3 فنجان چای سبز در روز (حداقل 150 گرم چای در ماه) می نوشیدند، خطر سرطان های گوارشی 21 درصد کمتر گزارش شد و در زنانی که به مدت 20 سال به طور مداوم از چای سبز استفاده کرده بودند، خطر این نوع سرطان ها 27 درصد کمتر از سایرین بود.

چای سبز حاوی ترکیبات شیمیایی طبیعی موسوم به پلی فنل ها از جمله کاتچین می باشد. کاتچین ها خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و با مهار آسیب DNA و توقف رشد تومور، از سرطان پیشگیری می کنند.

اطلاع رسانی : هشتمین همایش ملی بیوتکنولوژِی جمهوری اسلامی ایران

فراخوان ارسال مقاله هشتمين همايش ملی بيوتکنولوژی جمهوری اسلامی ايران
 15-18تيرماه 1392 


دوستان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر به ادامه ی مطلب مراجعه کنید....
ادامه نوشته